Ron(ald) van Dijk

Ietswat eigenwijs, out-of-the-box denkend persoon met een glimlach.
Vaardigheden: eigenaarschap, geduldig en doorzetter.
Fietser en bewonderaar van het mooie noorden.

[19-06-1965] - [Westeind 4] - [9331CB, Norg] - [06 5181 3862] [ron.iwannabe@gmail.com] - [linkedin.com/in/i-am-ron-van-dijk] - [ lironics.nl]

 

Profiel
Met bijna drie decennia ervaring in IT, kan ik mijzelf een toegewijde en bekwaam ICT-professional noemen. Ik ben vaardig in het oplossen van incidenten, het beheren van werkplekken en ondersteuning geven aan diverse systemen. Mijn expertise omvat ServiceNow, Active Directory, en diverse programmeertalen. Ik heb gewerkt bij gerenommeerde organisaties zoals de NAM en de GasUnie. Met een sterke werkethiek en continue professionele ontwikkeling ben ik iemand die zich altijd wil blijven ontwikkelen. Ik ben beschikbaar voor fulltime werk.

 

Werkervaring
Remote Site Support Engineer NAM, Assenaug 2022 - heden
Werkzaamheden
Incidenten in ServiceNow, deploy new devices, beheer werkplekken op verschillende locaties in het land
Techniek
ServiceNow, Service Portal, AD

 

Telecom Beheer Gasunie, Groningenmrt 2021 - jun 2022
Werkzaamheden
Project iPhone SE naar iPhone 11, tickets in SCSM, Beheer Semafoons, portofoons, telefoon centrales en mobile devices (iPhones)
Techniek
Workplace10, Cirtrix Workspace, Microsoft Service Manager Console, Apple Business Manager

 

Fieldservice medewerker HanzeHogeschool, Groningenjan 2021 - feb 2021
Werkzaamheden
Incidenten in TOPdesk, users invoeren en of Wachtwoorden resetten in Active Directory, registreren devices in Azure, Werkplekbeheer, vervanging computers / monitors c.q. telefoon switches. Patchen van kabels
Techniek
Topdesk, Azure, Office365

 

Bemonsteraar GGD GOHR Nederland, Amersfoortnov 2020 - jan 2021
Werkzaamheden
Neus-en keel monsters afnemen

 

Servicedesk medewerker ICT Anchormen, Groningennov 2019 - nov 2020
Werkzaamheden
Incidenten in Jira, beheer tickets, Teamviewer support gebruikers, processen en procedures geschreven en ingevoerd in Confluence, SLA controle
Techniek
Linux, BASH, Windows 10, Office365, TeamViewer, AWS, Putty, RDP, SQLyog en Filezilla.

 

ICT Support medewerker, Ministerie van Justitie DV&O, Assendec 2018 - nov 2019
Werkzaamheden
Ondersteuning Product Owner en het DEVOPS team, uitzoeken processen verloop, website opgezet met php
Techniek
Quintiq (Plannersprogramma), Windows 10, PHP Server, PhpStorm

 

CSO Senior Agent/Werkplekbeheerder/Developer Ziggo/Vodafone2013 - dec 2018
Werkzaamheden
Beheer computers, laptops, printers, mobiele telefoons, WiFi Access Points en werkplekinrichting, supportwerkplek gebruiker, beheer Active Directory (AD) accounts/passwords, beheer lokale IT netwerk, modules ontwikkeld met behulp van PHP, MySQL, Javascript (JS Queries), HTML5 en CSS (bootstrap). Opleiding Functioneel -en Applicatiebeheer en stage gelopen. Diverse gebruikershandleidingen en documentatie, projecten SAMKnows, Mijn Ziggo, Defecte SmartCards. Ondersteuning migratie nieuw CRM systeem.

 

Steunpunt/Werkplek Beheerder, Ministerie van LNV, Den Haag1996 - 2013
Werkzaamheden
1e lijn werkplek ondersteuning, beheer van pc's met randapparatuur op het netwerk, aankoop van nieuwe systemen en gebruiksklaar maken voor gebruikers

 

 

Opleidingen
2024MS-900 Microsoft 365 Fundamentals
2023Basisveiligheid (VCA)
2021SC-900: Microsoft Security, Compliance, and Identity Fundamentals
2020H.B.O.-module Python
2018C.C.N.A. (examen 100-105 certificaat)
2017Linux Essentials and Linux Professional Institute LPIC-1
2012-2015Functioneel Beheer (ISYF, PCF, BISL, TMAP, PMF, ALS2, ITIL3)
2005CAI techniek (Centrale Antenne Inrichting)
2002Linux Systeembeheer
2000Internet Ontwikkelaar (HTML/CSS, SQL Mysql Access, PHP, ASP, ColdFusion, Javascript/Vbscript)
1994-1996Informatica MBO
1979-1986V.W.O. 5 (Engels, Nederlands, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Geschiedenis, Biologie)

 

Specifieke IT Kennis en Ervaring
  • Windows 3.1, 95A, 98SE, 2000, NT4, XP, 7, 8, 10, 12, office 365
  • Linux Console, Windows manager (Gnome, XFCE)
  • MYSQL, Sqlite3, SQL
  • Desktops, Laptops, Androids, iPhone
  • Jupiler, Cisco switches en router / Thin Clients / Fat Clients
  • Opbouw van netwerken / VoIP / Netwerk printers (HP)
  • Scrum/Agile, BISL, ITIL
  • Microsoft Office 1997/2003/2010/2013
  • Windows Server 2000, 2003
  • TeamViewer (Remote tool), RDP (Remote Desktop Protocol)
  • PowerShell, Linux BASH, Batch files
  • Virtual Machine Manager
  • Apache, NGINX en Tomcat Webserver, Bekend met NodeJS
  • TOPdesk, SCSM, Oracle EBS, Microsoft Service Manager
  • HTML, JavaScript, CSS, PHP
  • Python, Ruby, Amazone Web Services
  • Workplace10, Cirtrix Workspace, Apple Business Manager